Łososiowe white christmas


Wieczór był cichy, domownicy wyszli na wigilijne spotkanie w gronie znajomych, a ja zostałam z przedświąteczną ciszą sam na sam i łowiłam jej dźwięki. Potrzebowałam dziś spokoju. Ostatnie dni w szpitalu były bardzo forsowne, wobec czego ucieszyła mnie perspektywa spędzenia tego wieczoru w domu, w uroczym towarzystwie mych myśli. Ogień trzaskał radośnie w kominku, ciszę wieczorną przerwały delikatne brzmienia kolęd i bożonarodzeniowych pieśni, a ja zajęłam się pakowaniem prezentów. Światełka na choince już zwiastowały nadchodzące Boże Narodzenie. Pierniczki prosiły po cichu o dodanie im kolorowych szat:) Miła ciepła piernikowa zabawa z odrobiną likieru toffi dla jeszcze lepszego nastroju... Szkoda, że White Christmas tylko w radio, a nie za oknem.
Zrobiłam się głodna. W lodówce już czekały przygotowane częściowo wigilijne potrawy, pyszniły się karpie i zakwas buraczany, a uszka strzygły... uszami:)
Zanurkowałam głębiej, w poszukiwaniu mojego łososia, który czekał na lepsze czasy;) I teraz właśnie owe czasy nadeszły. Ostatnia nie-świąteczna kolacja przed Świętami. Musi mieć jednak wyjątkowy charakter, ale prosty.
I tak oto, pod wpływem chwili, powstało wyrafinowane i szybkie danie.

Łososiowy makaron w sosie śmietanowo-koperkowym

Recipe:
½ paczki makaronu (około 200-250 g)
100 g wędzonego łososia
1 duży ząbek czosnku
3-4 łyżki gęstej śmietany
pęczek koperku
rozmaryn
pieprz

Misce, fiat pasta;)

Ugotujcie makaron al dente. Ja nie dodaję soli, bowiem całe danie jest dość już słone dzięki łososiowi. W czasie gotowania makaronu pokrójcie plastry łososia na małe kawałeczki (ok. 1x1cm). Podsmażcie go na patelni z odrobiną oliwy, ale delikatnie, aby nie zrobił się suchy. Rozgniećcie ząbek czosnku i dodajcie do łososia. Potrzymajcie te dwa składniki dosłownie przez chwilę na ogniu, aby czosnek zmieszał się z rybą, ale nie może się przypalić, bo zniszczy całe danie! Dodajcie śmietanę i szybko wymieszajcie. Znów postawcie na wolnym ogniu na kilka minut, aby podgrzać śmietanę i połączyć składniki. W tym czasie dodajcie posiekany koperek i doprawcie pieprzem i rozmarynem. Dobrze wymieszajcie. Do sosu przełóżcie makaron, dobrze wymieszajcie. Można ozdobić danie łyżeczką śmietany.
Pyszne, szybkie i z delikatnym powiewem luksusu:)
Bon appétit!

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty